Det gick ju kano(t)n

segergest
Foto:Jnytt

 

Jag var lite nervös innan finalen på K1 500 i dag. Det är egentligen inget konstigt för jag vet att när jag är nervös så förbereder sig kroppen på at prestera. Men det var en lite jobbig känsla, det var ju ett tag sen jag kände den sist (om man bortser från igår kväll när jag och tre kompisar sjöng för brudparet på bröllopsfesten – det var pirrigt), den där känslan av förväntan och spänning men samtidigt lite oro. Skräckblandad förtjusning när den är som bäst och i dag var jag klart bäst på damernas K1 500 meter, jag vann övertygande och det var en grymt härlig känsla. Jag har vunnit på Rocksjön massvis med gånger ändå är det kul att göra det igen och i dag betydde det extra mycket, det gav svar på min kropps förmåga och min Rio-satsning kan börja ta form på riktigt.

bild(2)

Det var inte bara jag som var nervös i dag utan även min tränare Susanne och hon var lättad efteråt; ännu en gång hade hon lyckats få mig att vara i bra slag när det var dags att prestera, det där har hon koll på. Det är väl bara att köra likadant som förra gången kan man tänka, men nej, ingen gång är den andra lik, i alla fall inte för mig. Varje gång gäller nya kroppsliga och mentala förutsättningar och då gäller det att kunna känna av och våga göra på nya sätt. Läs mer om Susannes tankar kring min prestation på Jnytt.

Efter finalen på K1 500 körde jag K2 mix med Qusay från klubben. Vi slet på i både försök och final men hittade aldrig riktigt flytet men körde hyfsat och blev 6:a. Till sist körde jag K1 5000m och då var jag sliten, jag är inte så tränad för många lopp just nu, en jag lyckades ändå hänga med från början och själv göra några galna ryck (med en känsla av att vara i gammal god långloppsform) för att gå loss tillsammans med Karin och sen sluta på en andraplats efter just Karin, riktigt bra. Nu är jag helslut, det har varit mycket sista tiden och nu närmast ser jag fram mot att gå och lägga mig och att i morgon vakna upp med känslan av att vara helledig från träningen ett litet tag. Det ska bli så skönt att bara softa och njuta av hösten i några dagar.  Nu är det verkligen höst. När Höstregattan i dag avslutades med prisutdelning kom regnet och nu är det mörkt och lite ruggigt, men mysigt 🙂

2 tankar om “Det gick ju kano(t)n

  1. Andreas Nivard skriver:

    Coolt! Det är bara fortsätta att ge järnet och sedan öka.

  2. Frida skriver:

    BRAVO!!!
    PS. Härligt att läsa lite inlägg här igen:)

Lämna en kommentar