För-OS

 

DSCN3103

I vanliga fall när jag kommer hem från VM så brukar jag vara helt matt och inte vilja ta ett paddeltag till på lääääänge men i år är det annorlunda. Visst var jag trött efter VM men grundenergin och hungern finns kvar. Den här säsongen har ju just börjat för mig så det går bättre och bättre och jag har faktiskt varit sugen på att träna lite i veckan och så har jag hållt motivationsföreläsning för Elite hotells ägare från hela Sverige som hade konferens i Jönköping på Spira och jag gjorde entre på vattnet såklart. Jag har även njutit av hemma och framför allt en fin helg med nära och kära.

Nu är jag redan på väg ut i världen igen. Jag sitter på Frankfurts flygplats och snart bär det av till Rio där jag ska köra för-OS, en testtävling på OS-banorna. Vi är 4 tjejer och 3 killar från Sverige som är här och förutom att tävla och skapa goda minnen på OS-vattnet samt bekanta oss med tävlingsplatsen och få en bild av den kommande OS-byn inför nästa år så ska vi passa på att utforska omgivningarna så att det är gjort också. Låter riktigt kul tycker jag.

Det enda som bekymrar mig är att vattnet vi ska paddla på är väldigt förorenat… Hemma på Vättern har jag en klubbkamrat som har med sig ett långt sugrör på paddelpassen och dricker direkt ur Vättern när hon blir törstig men på kanotbanorna sägs det att en blir magsjuk av två matskedar…. Jag kommer alltså undvika att doppa händerna i vattnet och sen ta mig i ansiktet och hur det går och hur tävlingen går och hur Rio är kommer jag berätta mer om sen. Spännande eller hur!

IMG_5220

PS Den övre bilden är från OS i London 2012 när jag, Josefin och Karin körde presskonferens. Karin sitter här på flygplatsen bredvid mig. Josefin säger sig ha lagt paddeln på hyllan (men ibland tar hon fram den) men vi hörs titt som tätt och senast idag hörde hon av sig och påminde om att njuta i Rio, för just för-OS är ju väldigt avslappnat i jämförelse med det stora eventet nästa år då det verkligen ska levereras, och nu finns det större möjligheter att kolla in annat än tävlingsbanan. Nedre bilden är från Vättern, såklart

Kommentera

