Höstregattan i helgen

 

Rune tar årets sista Vätter-dopp när jag precis har avslutat måndagens morgonpass i fina höstföhållanden.

Nu är hösten här. Det luktar friskt, luften är hög och mornarna lite krispiga. Ett annat tecken är att Rune 90+ tog årets sista Vätterdopp i början av veckan. Han brukar alltid hoppa ifrån bryggan vid kanotklubben när jag kliver upp från mitt morgonpass. Men nu blir det inte fler dopp utomhus i år för honom har han sagt. Lite vemodigt, precis som att i helgen går säsongens sista kanottävling; Höstregattan. Hela Sverige-eliten samlas på Rocksjön för att tävla om åtråvärda platser till vinterns landslagsläger och framtida satsningar. För mig blir det första svenska tävlingen i år och en viktig avstämning mot de andra svenska tjejerna. Det är ju max tre svenska tjejer som kan kvala till OS på OS-kvalet i maj nästa år och Höstregattan är en av uttagningarna på väg dit. Jag är taggad och min kropp är hel. Jag har tränat bra och varit mycket inspirerad sista tiden så jag ser fram mot en spännande helg med höstsol och många lopp. Om ni vill komma och kika så hittar ni programmet här. Och vill ni spetsa in er på finalerna så ligger mina till så här:

Lördag
11.40 Final K1 1000
16.45 Final K1 200

Söndag
13.16 Final K1 500
15.04 Final K1 5000m
16.00 K2 mix 1250m
Min favvodistans är 500 men som publik kan jag rekommendera söndagens längre lopp med vändningar då det kan hända mycket.
Väl mött fina höst och bästa besökare

Kommentera

