Säsongsavslut

 

Jag hänger på våg på långloppet för att spurta ifrån på slutet

Vilken fantastisk helg Rocksjön bjöd på. Sol och lugnt vatten, startgrindar och bra arrangemang och själv bjöd jag på spännande lopp. Jag är inte helnöjd med min insats kände mig en aning spänd; jag har ju inte tävlat i Sverige tidigare i år och jag tycker alltid att det är svårast att tävla i Sverige, jag har lättare att höja mig internationellt. Helgens slutresultat blev ändå mycket bra; guld på K1 500 och K1 5000, silver på K1 200 och K1 1000 och brons i K2 mix. Min huvudkonkurrent i helgen var Karin från Lidköping som var i riktigt bra slag. Det var gott att vinna min favvodistans K1 500 även om jag som sagt inte var helnöjd med själva loppet. Jag värderar alltid loppen mer efter min egen insats och prestation än efter själva resultatet. Jag tävlar såklart för att vinna men egentligen tävlar jag nog mest mot mig själv.

Mitt bästa lopp i helgen var K1 200 där jag var väldigt nära segern. Och det var längesen sist jag var nära en 200 seger. Snabbheten har jag efter min graviditet haft svårt med men jag har jobbat extra med den sen ryggen blev bra. Nu när jag har hittat min inre bålstabilitet har snabbhetsträningen gett resultat, riktigt kul. På långloppet utnyttjade min nyvunna snabbhet och var taktisk och spurtade om på slutet. Men bäst av allt är att kroppen är hel och att den klarar av en sådan här tuff helg med många maxlopp. För 2,5 månad sen kändes det som en omöjlighet men nu funkar det riktigt bra.

Och nu är säsongen 2015 över. Jag har redan börjat klura på förbättringsåtgärder och nya träningsformer inför nästa år, men nu släpper jag allt ett litet tag och tar riktig semester tillsammans med mina grabbar.

Kommentera

