Hemfärd

Är på väg hem från Florida. Sista stoppet här i Frankfurt och lite tid att reflektera över träningen och mina mål för 2016. Jag är väldigt nöjd med träningen i Florida. Efter en skadefylld säsong är det mycket värt för mig att kunna köra tre hårda veckor utan besvär och dessutom göra grymt bra ifrån mig. Vi körde test på 5*2000m med så bra snittid som möjligt, helt enkelt för att mäta den aeroba kapaciteten och jag gjorde nytt PB. Det här var 12:e gången som jag var i Florida så jag har kört samma pass på samma sträcka ett antal gånger.

Dessutom gjorde jag ett riktigt bra gymtest med PB i det uthålliga testet i bänkdrag och jag har äntligen blivit smärtfri i vänster axel efter cykelolyckan i somras så kroppen och grundkapaciteten är kanon för att ladda på inför kommande säsong.

Just nu är jag riktigt sliten så det blir några lugnare dagar hemma. Men sen är det dags för en period med allmänfys, paddelmaskin och tyngre gym. Jag ser fram emot den perioden. Efter 10 paddelpass per vecka i Florida blir det skönt för både kropp och knopp att röra sig på lite andra sätt.

Men bäst av allt blir att komma hem till min familj och till Sverige. Jag är så tacksam över att det som jag kallar hem finns kvar och att jag får leva med mina nära och göra det jag brinner för (och dessutom har en kropp som svarar bra på träning). Det kan en inte ta för givet i den värld vi lever i.

image

Kommentera

